Att bo i ett kaos

Det har vart tyst här några dagar, men det beror enbart på att jag haft mycket annat att prioritera före. Och för att jag egentligen inte haft så mycket att skriva om. Men, jag tänkte att jag kunde skriva ett kort litet inlägg nu 🙂

Helgen har varit … både slapp och fullt upp. Igår klev vi upp vid 07.00 för att åka till Borlänge för att hämta Pontiacen. Jag åkte sedan hem runt 9-tiden, på grund av grym mensvärk. Blev liggande större delen av förmiddagen, och jag sov till och med när älsklingen kom hem.

Vi var till mina föräldrar, som vi brukar på helgerna. Bortskämda som vi är grillade vi med dem igår, första för i år 😉 Idag var älsklingens föräldrar hit en sväng, för att titta på vårt fina kök.

20150412_150928Det har blivit en hel del Big Bang – tittande. Just nu är vi i slutet av säsong 3. Vi hinner nog säkert komma en bra bit in på säsong 4. Det är just nu det enda vi kan/vill/orkar titta på. I fredags började de nämligen byta fönster här hemma, vilket betyder att vi just nu bor i lite av ett kaos. Det står grejer lite överallt i köket, sovrummet och vardagsrummet. För att de ska kunna komma åt att byta fönstren har vi dessutom fått flytta på allting, vilket resulterat i att tv:n (bland annat) kommer för lång bort från väggen, så att man inte får i kabeln så man kan titta på tv. Det går att flytta tv:n och sedan sätta i kabeln, men då måste man komma ihåg att flytta tillbaka allting innan man går och lägger sig. Därför tittar vi enbart på Big Bang just nu.

Förhoppningsvis blir de klara med fönstren under veckan, så man kan skjuta 20150412_150955tillbaka möblerna och plocka i alla saker i fönstren. Jag tycker också synd om älsklingen, för han går eftermiddagsskift nästa vecka vilket innebär att han slutar sent på kvällarna och vill därför sova på morgonen. Men det kommer han inte kunna göra, för de som byter fönster kommer redan vi 07.00 på morgonen. Så även för hans skull hoppas jag att de är klara till mitten av veckan.

Ha det bra!

Vad har du på hjärtat? :)

