Jag flyr

Den här dagen kommer bli lång. Jag känner det redan nu.

Efter lunchen idag tog jag min dator samt skolböcker och åkte hem till mamma och pappa. Det är där jag sitter just nu när jag skriver detta. Jag måste ha lugn och ro för att kunna plugga. Jag kan inte plugga samtidigt som de håller på att byta fönster hemma, det går inte. Samtidigt vill jag inte vara i vägen för dem, så att åka iväg och låta dem sköta sitt jobb låter mycket bättre.

Det blev ganska tidigt för mig i morse. 06.15 var jag uppe och gjorde frukost åt mig. Eftersom jag inte visste när de skulle komma och börja med fönstren tänkte jag att det lika bra var att gå upp. Så man är påklädd och allt när de väl kommer. Älsklingen fick sova till 06.50, eftersom han jobbar eftermiddag denna vecka.

Jag har kommit en liten bit på vägen, både med veckans uppgifter och med mitt projekt i skolan. Det tog visserligen ett tag för mig att komma på vad jag skulle göra, men nu tror jag att jag vet. Nu gäller det bara att få ihop det, så att det ser vettigt ut 😛 Lugn och ro får jag dessutom.

Ha det bra!

Vad har du på hjärtat? :)

