Ledighet är skönt

I morse fick jag en trevlig överraskning: bäbiscafet, som skulle varit idag samtidigt som jag skulle varit på en av skolorna i grannkommunen, hade blivit flyttat till fredag istället. Vilket resulterade i att jag fick en till ledig dag 🙂 Igår var jag också ledig, enbart för att jag inte ska få för mycket tid.

Jag tycker om att vara ledig, det är så avslappnande, och man kan göra lite som man vill. Som att inte kliva upp allt för tidigt på morgonen (vilket senare resulterar i att man får öppna dörren endast iförd nattlinne när killarna som byter fönster ringer på). Eller som att hinna städa ur garderoben lite, för att göra plats för lite nya kläder.

Just nu sitter jag och väntar på att Svenska Hollywoodfruar ska börja, och stickar på mitt senaste projekt. Efter det blir det Big Bang Theory och sedan krypa ner under täcket och vänta på älsklingen.

Ha det bra!

image

Vad har du på hjärtat? :)

