JavaScript – rena grekiskan!

Måndag igen och jag har spenderat förmiddagen med att bråka med JavaScripten. Jag fattar fortfarande inte riktigt vad jag håller på med, och känner att jag måste börja på en lägre nivå mot vad läraren är.

Hans nivå känns mycket högre, vilket chockar mig lite. I kursbeskrivningen stod det att man inte behövde några förkunskaper, utan att man kunde vara helt ny inom webbdesign.
Vad gäller de första tre uppgifterna kan jag hålla med om det, men på se två sista kan jag inte hålla med. Nivån känns alldeles för hög med tanke på vad uppgifterna är.

Jag var tvungen att slänga ut en fråga på FirstClass idag för att se om någon mer än mig finner detta med JavaScript svårt. Två har svarat hittills, men bara en av dem sa att hon också tyckte det var svårt. Det får mig och undra om alla andra har någorlunda förkunskaper, eller om de helt enkelt förstod skriptspråket fortare än mig. Hur som helst har jag insett att jag måste få sommaren på mig med dessa två uppgifter. Jag måste få tid på mig att sätta mig in i det, och då kanske det blir lättare. Allt jag vill är att denna kursen ska bli avklarad, så att jag inte får ännu en kurs som är oavslutad.

Ha det bra!

image

Vad har du på hjärtat? :)

