Författarbesök

Jag har träffat en författare. Idag. För bara några minuter sedan. Livs levande. Det är en av fördelarna med mitt jobb, att man har chansen att träffa författare. Riktiga. Livs levande.

Biblioteket har nämligen fixat ett författarbesök idag och i morgon för kommunens 3:or och 4:or. Jag blev själv lite inblandad, eftersom det behövdes bemanning på en av skolorna under tiden författarbesöket. Vi vill ju inte att eleverna ska få gå miste om att låna böcker.
Alldeles innan jag gick kom min kollega tillsammans med författaren. Vem, kanske ni undrar vid det här laget. Jo, Martin Jonols. Några känner nog igen honom.
Jag fick skaka hand med honom, med Martin Jonols, och även prata lite (undrar om jag ska bli en sådan superstalker som inte tvättar händerna nu?!). Sedan berättade min kollega att jag också är författare. Stumheten som infinner sig.

Jag vet inte om jag vill kalla mig författare. Inte riktigt. Det är över två år sedan jag skrev något (något RIKTIGT, bloggen räknas inte in), och jag har lyckats få med en novell i en antologi. Fast det är klart, det är ganska stort i sig.
Jag såg dock ingen större reaktion hos Martin. Fast han hade säkert bråttom in till fyrorna. Men jag är glad ändå att jag fått träffa en författare. Riktig. Livs levande.

image

(Bilden kommer från Google)

Vad har du på hjärtat? :)

