Hörde jag fel?

Alldeles nyss lät det precis som att någon stack en nyckel i vårt dörrlås, försökte vrida om men insåg att det var fel. Drog ut nyckeln och försökte samma sak med en annan nyckel. Eftersom jag hörde det så väl bad jag sambon öppna dörren. Han gjorde dock inte det och inte heller kom det någon in. Jag tittade i kikhålet för att se om någon var där, men det var tomt. Lampan i taget lyste dock, och de aktiveras bara när någon rör sig där. Inte kan jag väl ha hört fel? Jag menar, sambon hörde det också klart och tydligt.

De enda som kan komma in här, förutom oss själva, är hantverkarna som byter fönster. De har huvudnyckel så de kan komma in och jobba när ingen är hemma. Jag tror absolut inte det är dem, för de har alltid ringt på innan de kommit in.

Det här kommer absolut ge mig huvudbry hela dagen. Jag tyckte det var läskigt! Hade det hänt på kvällen, när jag är själv hemma, då hade jag krupit långt ner under täcket :S

2 reaktioner till “Hörde jag fel?

  1. Åh fy, hatar när sånt händer. Det kan ha varit någon förvirrat sig på vilken våning dom bor på. haha, i min lägenhet rycker de i dörren lite då och då. Har ingen aning varför.

    Men det är läskigt, va det någon där eller inte?!

    Ha en fantastisk långhelg i alla fall

Vad har du på hjärtat? :)

