Film och ännu mera film

Klämdag, och jag jobbar. Egentligen ska jag väl inte klaga, för jag har ju i alla fall ett jobb att gå till.

Igår blev det en riktigt slapp dag. Älsklingen var också hemma, för han kände redan på onsdag kväll att han inte orkade jobba igår. Jag tycker det är bra att han stannade hemma, att han lyssnade på sin kropp. Istället var vi till hans farfar en sväng, han körde radiobil och vi var till hans föräldrar. Sedan blev det mys i soffan fram för filmen ”Dear John”. Riktigt bra film, men det var ett tag sedan jag såg den, så jag hade glömt bort nästan hela 😛 Så kan det bli ibland.

I onsdags tittade jag också på film, när jag kom hem från jobbet. Det blev ”Saving Mr. Banks”, en film jag väldigt länge velat se. Mamma har också sett den, och hon blev väl inte så väldigt övertygad, men jag tyckte den var riktigt bra. En fin film. Sedan kan det också ha att göra med att jag äääälskar Disneys Mary Poppins. Det är en av mina favoritfilmer 😀 Emma Thompson är också klockren i rollen som författarinnan P.L Travers, Mary Poppins ”skapare”, och Tom Hanks i rollen som Walt Disney. Se den, om ni inte gjort det.

4 reaktioner till “Film och ännu mera film

Vad har du på hjärtat? :)

