Tårtkalas och läkartider

Idag är ingen vanlig dag, för idag är vår årsdag, hurra, hurra, hurra!! 😀 Tänk att det idag är två år sedan jag blev ihop med min älskling. Det känns ju som att jag alltid känt honom, som att han alltid funnits där för mig. Denna speciella dag firar vi med tårta. Han blev visserligen fundersam när jag kom hem och visade den, min sambo, men när jag förklarade varför blev han tyst.

Idag har jag jobbat på förmiddagen, trots att det är min lediga dag. Bemanning på en av skolorna, och jag ska vara där resten av veckan också. Det är kul att vara på skolorna, för barn är så härliga. Många gånger lätta att jobba med, men även svåra ibland.

På eftermiddagen var jag till vårdcentralen. Jag har nämligen haft ont i höger öra i ett par veckor nu, och jag ville kolla upp vad det var. Det är läskigt när det gör ont och tjuter, samt att jag vaknar med lock för örat på mornarna. Det konstaterades dock snabbt av distriktssköterskan att det var en vaxpropp, och att jag skulle behandla det med Revaxör. Få se om jag får ut allt på egen hand. Jag har en tid på torsdag inbokad, då hon ska spola örat om jag inte klarar av att få ut vaxet själv. Håll tummarna!

Till råga på att tror jag att jag börjar bli förkyld också. Jag klarade mig hela vintern och början av detta året, men nu verkar det som att min tur är slut. Nedrans! Det blir så när man är mycket bland folk. Älsklingen trodde jag hade ”dragit hem det” från skolan, men jag sa att jag kände redan i morse. Så, vi får se. Kanske blir denna eller nästa vecka kort :/

Ha det bra!

Vad har du på hjärtat? :)

