Krångligaste pakethämtningen ever!

Vad skönt det känns stt äntligen sitta hemma i soffan och bara göra ingenting. Dagen har gått bra, förutom på kvällen efter jobbet. Jag skulle hämta ut paket på Ica i Smedjebacken. Mamma hade nämligen beställt en bok som inte gick ner i brevlådan, utan den fick hämtas ut. Jag hade fått alla uppgifter så jag kunde göra det efter jobbet, eftersom jag ändå skulle ha boken först.
Jag måste säga att jag aldrig varit med om någon krångligare pakethämtning någonsin.

Jag kom dit, uppgav nummer och väntade medan tjejen slog in det. Nej, det fanns inget paket på det numret. Jag sa numret igen, för att vara säker. Nej, det fanns inget paket. Jag uppgav mammas namn och förklarade att det var ett sådant som skulle ha kommit i brevlådan, men nej hon kunde inte söka efter namn. Jaha? Ja, men paketet ska vara här för mamma har fått besked om att hämta det. Nej, det kanske fastnat i hos Posten. Jag har aldrig varit med om snorkigare och latare personal. Inte kunde hon leta reda på paketet ”för då skulle hon vara tvungen att gå igenom alla paketen där” (utrymmet där de ha paketen är inte alls stort).

Det slutade med att jag åkte till mamma och berättade att jag inte fick ut paketet. Hon följde med och hjälpte mig. Det visade sig att det felade med EN siffra i den sifferkoden jag fått. Löjligt! Att hon inte kunde leta heller är såå dåligt. Ska de ha posten ska de absolut vara lite serviceinriktade, men det är de inte heller. Jag är så glad över att jag flyttade till Ludvika.

image

Vad har du på hjärtat? :)

