Summering av helgen och början av veckan

Jag vet att det redan är onsdag, och att jag inte summerat helgen men bättre sent än aldrig!

Helgen började bra, men slutade tungt. Lördagen var jag vid mamma och tittade på prinsbröllopet. Det var verkligen såååå fint! Söndagen började bra, men slutade tungt. Under dagen fick jag nämligen besked om att en familjemedlem åkt i akut till lasarett. Inte precis det beskedet man vill få, någonsin. Han mår bra nu i alla fall, det var inte så allvarligt som det verkade.

11423016_922640567793000_532844416_n
Bild från min Instagram

I måndags jobbade jag och igår var jag och målade vid mamma och pappa. Han håller nämligen på att bygga nytt garage, och då hjälptes jag och två av mina kusiner åt att grundmåla de bräder som ska sitta utanpå. Det gick riktigt bra, och fortare än vad pappa räknat med 😉 Vi fick in ett system ganska på en gång och körde efter det. Dock lyckades jag få mer färg på mig själv än på plankorna. Fråga inte hur, men jag lyckades i alla fall.

I dag jobbar jag sista dagen innan semestern nästa vecka. Det ska bli såååå skönt med fyra veckors semester!! Jag behöver det känner jag. Första veckan får jag dock själv, eftersom älsklingen ”sålt” en av sina semesterveckor till jobbet. De har så pass mycket att göra, så de behöver alla personer de kan för att hinna med. Jag tycker dock det är konstigt att det bara blir så kring sommaren, och när folk ska ha semester. Men, men… Jag ska inte lägga mig i.

Ha det bra!

Vad har du på hjärtat? :)

