Första semesterdagen

Första dagen på semestern är här, och jag gör saker heeeelt i min egen takt. I morse var det jag som låg kvar längst, något som bara händer några få gånger per år. Jag hoppades att få frukosten serverad också, men den fick jag göra själv.  Nu har jag alldeles precis duschat, klockan strax efter 10 och innan duschen puttade jag iväg älsklingen till jobbet. Även fast det syntes på hela han att han han hellre hade varit hemma med mig idag. Men det kommer gå fort, en veckan. Dessutom blir han ju extra betald varje dag den här veckan, enbart för att han sålde en semestervecka. Jag hoppas det motiverar honom lite.

Undrar vad jag ska ta mig för nu? Vädret är inte det bästa, även om det inte regnar (än). Jag funderade först på att ta mig ner på stan, men jag tar det längre fram under veckan. Idag tror jag faktiskt att jag bara ska ta det lugnt, göra ingenting. Eller ja, i alla fall väldigt lite. Jag har en recension att skriva, för jag läste ut ännu en bok igår. Jag började också på första delen i Pax-serien, och det bådar gott! Lite läsning (eller ja, en hel del) ska jag väl kunna klämma in i veckan också 🙂

Ha det bra!

semester(Bild från Google)

Vad har du på hjärtat? :)

