Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart

”En vacker och välbärgad familj.
En privatägd ö.
En smart, men trasig tjej och en passionerad kille med högtflygande drömmar.
Fyra vänner vars vänskap blir destruktiv.
En revolution. En olycka. En hemlighet.
Lögnerna.
Kärleken.

Läs den.
Och om någon frågar hur den slutar –
LJUG” (Beskrivning från lavenderlit.com)

Jag har läst mycket om den här boken på bokbloggar och i tidningar. Alla hyllar boken (okej inte alla, men majoriteten) vilket gjorde att jag blev nyfiken på den. Jag läste om boken och kände att den här måste jag försöka få tag på. Jag lyckades få det och började läsa. Till en början såg det ut att bli bra men, nej … Det blev bara rörigt! Jag börjar blanda ihop allting och fattar inte vissa saker (var det ett hus med flera olika namn, eller flera hus med olika namn??). Ännu värre blir det när författaren hoppar fram och tillbaka mellan somrarna. Jag vet att det ska illustrera att Cady försöker minnas vad som hände, men ändå, det blir bara rörigt.

Jag irriterade mig också på morfadern och hennes mamma och mostrar. Vad är det egentligen för familj? Det känns som att pengarna och makten stigit dem åt huvudet. Och jag hoppades faktiskt på att den där twisten skulle lösa allting när den väl kom, men jag vet inte. Jag var mest bara glad över att boken var slut. Kort sagt, det var en bok som lovade väldigt mycket, men höll inte ens hälften av det.

Köp boken på Adlibris, Bokus eller CDON.

20150626_114831

Vad har du på hjärtat? :)

