Mylingen av Åsa Larsson & Ingela Korsell

”Det är halloween. Skolan vimlar av zombier och monster. På kvällen är det fest och spökvandring. Men mitt bland alla fejkspöken finns en myling. Den har sett ut sina offer och bestämt sig för att utkräva hämnd. Hur ska Alrik och Viggo kunna stoppa den? När de försöker ta reda på sanningen kommer de en fruktansvärd hemlighet på spåren. Samtidigt dyker en flicka upp i stan. Hon heter Iris. Och det är något som inte stämmer med henne …”

Jag erkänner. Jag är helt fast i den här serien. Jag kan inte vara utan den, jag måste läsa alla böcker som finns.

Spänning, humor och läskigheter packade i en otroligt bra bok, som slutar med en sådan cliffhanger att man genast vill läsa nästa. Alrik och Viggo fortsätter kämpa mot magiska varelsen i Mariefred, med hjälp av Estrid och Magnar. Denna gången är det en myling som som ställer till problem. Det är intressant och spännande vad de får fram när de börjar forska i ämnet. Och även läskigt. Hade jag själv sett mylingen hade jag skrikigt halsen av mig. GUD, vad rädd jag skulle blivit!

Sammanfattningsvis; har ni inte börjat läsa PAX-serien tycker jag absolut ni ska göra det. Ni går måste om SÅ bra böcker! Om inte annat tycker jag ni ska rekommendera dem för era barn. De kommer absolut älska dem 🙂 (Man bör dock tycka om spöken och liknande, eftersom böcker är ganska läskiga).

Köp boken på Adlibris, Bokus eller CDON.

20150711_114229

Vad har du på hjärtat? :)

