Krångel, krångel och mer krångel

Äntligen har jag den! Min nya kära surfplatta 😀 Men det är inte den som jag beställde från Dustin. Nej, den här åkte jag upp och köpte på Elgiganten i Borlänge.

Jag tröttnade nämligen på både Dustin och Posten. Enligt Dustin hade min platta blivit skickad, och jag hade fått avi skickad till mig. Jag tittade i postlådan varje dag, men inget. Så när jag kom hem igår ringde jag till dem igen och bad att få veta exakt när den blivit skickad, och var den var nu. Det visade sig att paketet kommit tiöl Hemköp här nere på stan redan för en vecka sedan. Jag fick ett fyrsiffrigt nummer av killen jag pratade med, som jag skulle ange till postombudet. Jag kom ner, angav siffrorna och tjejen sprang och letade. Men hon kunde inte hitta något på de siffrorna. Hon bad mig ringa till Dustin igen, för det skulle säkert vara ett längre nummer.
Så jag gjorde det. Jag ringde Dustin igen. Men jag bad inte om nytt nummer. Jag bad dem ta bort ordern, eftersom jag inte längre ville ha paketet. Fram tills dess hade det strulat så mycket att jag helt enkelt tröttnat. Jag fick prata med en tredje kille, denna gången på kundtjänst (faktiskt också den trevligaste av dem jag pratade med på Dustin). Han berättade att något hade smugit sig in i eposten, vilket gjort att jag inte fått varesig leveranseapport, avierna eller något annat som rörde mitt paket. Han sa också att mobilnumret jag skrivit in var för kort, därför hade jag inte fått något sms att paketet kommit fram.

Det jag ska göra nu är att helt strunta i paketet. Det går tillbaka efter att det legat där ungefär två veckor. När det kommer tillbaka försvinner ordern och de meddelar Klarna – förhoppningsvis. Jag har vart med om att Klarna inte blivit meddelade (dock stod de på min sida då).

Att det alltid ska krångla när jag vill ha något… Men nu har jag lärt mig. Att köpa direkt i butik är det bästa. Ska jag handla på internet ska jag handla från de jag brukar handla av, de jag vet dom sköter sig. Och noggrant kolla så att allting jag skriver in blir rätt.

image

Vad har du på hjärtat? :)

