Cinder av Marissa Meyer

””Det var prins Kai!” sa Iko och rullade fram brevid Cinder. ”Jag tror jag blir överhettad”. Cinder skrattade till. Detta måste hon berätta för sina styvsystrar. Självaste prinsen! Och han behövde just hennes hjälp. Det var fantastiskt. Det var roligt. Det var… Så suckade hon djupt. Hade prinsen förstått att hon inte var någon riktig människa?”

Som vanligt är jag efter, men denna gången gör inget. Jag kommer ta mig igenom dessa böcker på kort tid. För jag gillar det här. Jag gillar att författaren har tagit sagan om Askungen och helt gjort om den, satt den i en modernare värld, en värld full med androider och cyborger. De viktigaste bitarna finns där, men ändå är hela berättelsen omgjord och SÅÅ bra skriven. Spänningen är på topp. Är egentligen Cinder den hon tror att hon är? Har prins Kai förstått att hon inte är mänsklig? Vad vill egentligen drottning Levana? Författaren har lyckats få ihop det bra, och jag njuter av läsningen. Tyvärr blev det inte läst så fort som jag velat, men jag njöt verkligen in i det sista, ändra fram till den sista sidan.

Jag gillar omslaget på boken också. Det är riktigt snyggt, och beskriver Cinder på ett enkelt men ändå målande sätt.

Köp boken på Adlibris, Bokus eller CDON.

20150818_094445

Vad har du på hjärtat? :)

