Grytlapp

Grytlappen, som jag visade kort på förut (under själva processen), är klar. Det blev bara en, för det vita garnet tog slut och det jag hittade var inte lika bra som det jag använt. Så det fick endast bli en. Men det gör inget, en grytlapp mer att använda 🙂

Framsidan av grytlappen är gjord efter mönstret hos ericavirkar. Jag hittade rutan och tyckte så mycket om den, och kände att den skulle göra sig bra som grytlapp. Jag lade på några extra varv också, efter mönstret på rutan var klart, så den blev lite större. Baksidan på rutan tog jag från ett annat mönster jag hittade hos Stickskolan. Baksidan liknar framsidan, det enda som skiljer åt är att det inte finns något mönster bak. Rutan jag gått efter är mormorsruta 3.

Jag är riktigt nöjd med grytlappen. Den blev stor och bra. Och extra fin med luftmaskbågar efter att jag virkat ihop dem. Visserligen blev den blå i mitt annars gröna kök, men det går att byta ur gardiner och dukar så att det matchar 😉

20150816_103015

2 reaktioner till “Grytlapp

Vad har du på hjärtat? :)

