Flyt i otur

Inte nog med att jag hade otur igår (klippte mig i fingret, lyckades få socker över halva köket mm.) så fortsätter även oturen idag. Men idag tar vi lite större saker, som bilen till exempel. Jag var ner på stan en sväng nu på förmiddagen, och när jag skulle åka hem började bilen helt plötsligt låta konstigt, liksom gnisslande, ocj det blev svårt att styra. Dessutom började en massa lampor lysa, såna som inte ska lysa. Jag fattade ju att något var fel, men samtidigt kunde jag ju inte lämna bilen mitt i vägen. Jag kände att jag var tvungen att få hem dem.

Efter mycket om och men fick jag hem den (hemskt gnisslandes) och kunde parkera i backen. Såg till att sambon ringde mig så fort som möjligt. Han fick mig att gå ner och öppna huven (något jag inte ens haft en tanke på fram tills nu…) och vilken vacker syn som mötte mig! Ett hjul på motorn har ramlat av. Alla remmarna sitter där de ska, men inte hjulet. Därför gick det tyngt att styra, för jag hade ingen servostyrning enligt sambon.

Varför ska allting hända mig? Samtidigt var det väl tur att jag inte var på väg till jobbet, för då hade jag blivit stående. Men ändå … Jag blir så matt.

image

Vad har du på hjärtat? :)

