Vill-läsa böcker

Äntligen är det freeedaaag, och det är så sköönt! I början av veckan trodde jag aldrig det skulle bli fredag, för dagarna gick så sakta enligt min mening. Men nu är den äntligen här, helgen. Eller ja, efter mina 4,5 timmars jobb är den här.

Jag tänkte jag kunde börja helgen med ett inlägg på de böcker jag ser fram emot nu i höst. Det här är bara några som jag hittat, det finns säkert många fler intressanta böcker som jag totalt missat, men då hoppas jag hitta dem senare 😉

9789176455524_200_anglafallÄnglafall av Susan Ee. Detta är en ny författare som släpps på Modernista förlag i september. Den påminner mig lite om Becca Fitzpatricks serie (som jag dock aldrig läste färdigt …) när jag läser om boken, och jag tycker det låter riktigt spännande! Det står också att om man gillade Hungerspelen och Twilight bör man gilla denna. Den ska bli riktigt spännande 🙂

 

Harry Potter och de vises sten, illustrerad utgåva. Eftersom jag är9789129697704_200_harry-potter-och-de-vises-sten ett stoort Harry Potter fan är denna boken självklar i min bokhylla. Jag alla böckerna på svenska och engelska, samt att jag fått tag på de flesta andra böckerna (Fantastiska vidunder etc.). Boken släpps i oktober på Raben & Sjögren.

 

9789164204769_200_mastare-vaktare-lognare-vanMästare, väktare, lögnare, vän av Christoffer Carlsson. Visserligen har jag än så länge bara tagit mig igenom första boken om Leo Junker (den andra står i bokhyllan och väntar), men jag blev ändå glad när jag såg att denna boken skulle komma. Nu är den visserligen redan släppt, men detta är en av böckerna som jag absolut måste ha i hyllan i höst.

 

Var är Audrey? av Sophie Kinsella. 9789132166303_200_var-ar-audrey_haftadFörst såg jag den engelska versionen av denna boken, men kände att jag hellre ville ha den på svenska. Och inte långt senare fick jag den önskan uppfylld! Var är Aydrey? släpptes nu i augusti på B.Wahlströms förlag. Jag har gillat hennes andra böcker väldigt mycket, så denna ska bli spännande att läsa.

 

9789170284137_200_gudar-monsterGudar och monster av Laini Taylor. Den avslutande delen om Önskemånglarens dotter. Jag älskade första delen och har fortfarande andra delen att ta mig igenom. Nu vågar jag läsa den, och om det visar sig att jag stormälskar den så behöver jag inte vänta länge. Det känns tryggt att veta 🙂 Boken släpps på Bazar förlag i september.

 

Till sist har jag lyckats ta reda på att det kommer en till bok i serien Spejarens lärling av John Flanagan. Boken heter Spejarens lärling – De första åren. Där kommer vi få följa Halt, Wills lärare, under hans första år som spejare. Det ska verkligen bli spännande att läsa, för jag har alltid, genom varje bok, tyckt att Halt är en fascinerande med ändå lite mystisk figur. Att få veta mer om honom tror jag kommer klargöra en hel del också. Boken släpps i oktober på B.Wahlströms förlag.

Några böcker finns det att se fram emot under hösten. Kanske blir det så att jag hittar några på årets bokmässa (som ju blir min första, so excited! :D). Kanske hittar jag även några andra böcker som jag bara måste ha till bokhyllan.

Ha det bra!

Vad har du på hjärtat? :)

