Filmhelg

Den här helgen har varit en riktig filmhelg, trots att det har varit så bra väder. Visst, det är skönt att solen är framme men det blåser inte riktigt varmt. Lite småkyligt är det, med andra ord: det känns att det snart är höst.

I alla fall, vi pratade om filmhelg. I lördags var vi till mamma och pappa och hjälpte dem måla klart garaget. Efter det skruvade älsklingen med sin nya Pontiac, och under tiden tittade jag och mamma på film, ”The Queen” med Helen Mirren. Jag hade inte sett den förut, men hört talas om den så jag satt med stort intresse kvar och tittade. Den var OTROLIGT bra! Har ni missat den så MÅSTE ni se den.

När vi kom hem tittade vi på nästa film. Jag hade nämligen lånat några från jobbet, för jag vet hur det annars brukar vara. Vi sitter och frågar varandra vad vi ska titta på, så jag tog det helt enkelt i egna händer. Kvällens film blev ”The secret life of Walter Mitty” med Ben Stiller. Visserligen har vi sett den en gång innan, men det gör inget för den är också riktigt bra.

Idag tittade vi på ”Tokarev” samtidigt som vi åt mat. Denna blev en besvikelse för mig, jag trodde verkligen den skulle vara bättre eftersom Nicholas Cage var med, men icke. Dessutom är filmen felklassad på omslaget. Där står det att det är en actionfilm (och det var främst därför jag lånade hem den) men den är snarare en thriller. Inte värsta jätteblodig, men ändå blodig. Jag skulle inte rekommendera den till någon.

 

Vad har du på hjärtat? :)

