En härlig start på morgonen

Fredag och om ungefäär 40 minuter kan jag ta helg. Det är så skönt att sluta 12, för man hinner med så mycket hemma, till skillnad mot när jag slutar senare.
Jag har varit på Bergaskolas bibliotek den här veckan (utom tisdag, då det var utbildning i Falun). Det har varit ganska lugnt här uppe. Det kommer några klasser ibland och lånar, sedan blir det lugnt ett tag innan nästa klass kommer osv. Fast i morse när jag kom möttes jag inte av en trevlig syn. Det såg ju ut som ett riktigt bombnedslag!! Jag börjar undra om det verkligen inte är någon lärare som kollar i biblioteket så att allting är lungt, även när det inte är bemannat. Men tydligen inte. Det gick ganska enkelt att städa upp, men jag var ganska bedrövad när jag kom.

Nu har dessutom nästa klunga med elever kommit. Skoj! Få se om jag får slänga ut någon idag?

image

2 reaktioner till “En härlig start på morgonen

Vad har du på hjärtat? :)

