Hur blev det egentligen?

”Vad skönt att sluta tidigt idag, då hinner jag hem, äta och läsa lite innan älsklingen kommer”, tänkte jag optimistiskt idag när jag slutade. Kan säga så mycket att det inte blev så.  Inte en sida blev läst och älsklingen är hemma nu. Faktum är att boken fortfarande ligger kvar i väskan. Vad har jag gjort istället? Ätit. Plockat rent min fina pelargon från torra blad och fula blommor. Läst i boken om pelargoner som jag fått låna av mamma. Så, ja … Visserligen saker som behövdes göras, men absolut inte som jag tänkte det.

Ha det bra!

image

Vad har du på hjärtat? :)

