Hösten är här

Vad fort månaderna går! Det är redan oktober och officiellt höst. Jag vet inte riktigt om jag gillar det :/ Jag föredrar hellre vår eller sommar, även om hösten också är fin. Det är mysigt under hösten, när man kan krypa upp i soffan med en bok, en kopp te och något gott att äta på, och bara mysa. Det kommer jag lätt göra de regniga dagarna, för de kommer säkert (även om det är skapligt fint just nu).

Hösten innebär också att det inte är mycket kvar av mitt vikariat. Jag har redan nu börjat fundera (läs: oroa) mig över vad jag ska göra nästa år om jag inte får förlängt (för de hänger ju lite på de där äldre på jobbet, om de ska gå ner i tid eller inte). Ska jag plugga, skriva in mig på arbetsförmedlingen, eller vad ska jag göra? Arbetsförmedlingen vill jag egentligen inte, jag har varit där så många gånger och vet hur jag kommer må. Samtidigt hittar jag inte riktigt några utbildningar/kurser som jag vill läsa. Och så tycker jag det är riktigt roligt att jobba och träffa människor. Det kommer med all säkerhet att ordna sig, det vet jag innerst inne, men jag går ändå och tänker mycket på det nu. Just nu ska jag bara ta det lugnt, njuta av en bra bok och försöka att inte tänka på mycket på det.

Ha det bra!

Autumn

Vad har du på hjärtat? :)

