Reflex – en billig livförsäkring

Den här torsdagen gick fort. När jag skriver det här har jag bara varit hemma i några minuter. Jag har varit hos pappa och brorsan. Mamma är på utbildning med jobbet, så jag lovade åka förbi där och kolla till dem. Dessutom tycker pappa om när jag kommer hem, jag ser det på hela honom ☺ Så nu sitter jag här och tittar på tv, samtidigt som jag myser med några levande ljus. Räknar ner till senare ikväll, precis som alla andra eftermiddagsveckor 😉
Hos pappa och brorsan blev det pizza, precis som det brukar vara när de är själva. Efter det åkte jag hem. Jag måste erkänna att det är läskigt att köra på kvällen. Jag undviker mörkerkörning i den mån det går, men ibland blir jag ju tvungen. Och det är som sagt läskigt. Båda för att det helt plötsligt kan hoppa ut djur, men också för att folk är så dåliga på att använda reflexer! Jag får nästan en hjärtattack varenda gång jag ser att det plötsligt rör sig på någon trottoar. Snälla ni, ta på er reflexer när ni ska ut på kvällen. Inte nog med att det är mörkt ute, jag som bilförare bländas ständigt av andra bilar och annat ljus, vilket innebär att jag inte ser er som går – förrän det kanske är för sent. Och det sista jag vill är att råka köra på någon.

Ha det bra!

image

En reaktion till “Reflex – en billig livförsäkring

Vad har du på hjärtat? :)

