Så var vilan över

Det här höstlovet gick fort. Inte jättefort,  men tillräckligt fört för att det redan ska vara måndag i morgon. Måndag och jobb. Fast vi har hunnit med lite saker under veckan. I måndags köpte vi ny soffa, som ni också kan läsa om i inlägget under. Tisdag och onsdag fixade älsklingen med sin bil och torsdag var vi upp till Borlänge en sväng och köpte kläder. Sambon köpte t-shirtar och en hoddie och jag hittade en vinterjacka som jag fullkomligt älskar!
Det har varit riktigt skönt att vara ledig en vecka, bara göra det man vill, sova hur länge man vill på morgonen. Inte bry sig om några matlådor. Sambon har också tyckt att det varit skönt, och han behövde det egentligen mer än mig. Det skulle vara skönt att vara ledig mer, men jag ska inte klaga. Jag jobbar ju bara tre dagar i veckan. Dessutom är det snart jul, då får man vara ledig mer. Vissa i alla fall .. Jag ska jobba hela julen.

När vi ändå är inne på jul … Det är redan första november. Det är helt sjukt vad fort det går! Om exakt två månader är det ett nytt år, har ni tänkt på det? Jag kom underfund med det i morse, när jag vände blad på kalendern i köket. Usch, det går för snabbt! Jag måste börja fundera på julklappar, även om det inte blir så många, och jag måste fundera på en födelsedagspresent till älsklingen (som fyller år veckan efter nyår, bra intimat). Jag har lite klart i mitt huvud, men inte allt. Tur att det finns tid kvar!
Ikväll tänker jag dock inte tänka på julklappar,  utan försöka få lite läst i min bok. För närvarande har jag kommit lite mer än halvvägs i Stormens öga av Leigh Bardugo. Det är sååå bra, och sååå spännande! Bättre än ettan, måste jag säga. Få se om jag tycker det när jag läst klart den 🙂

Ha det bra!

image

Vad har du på hjärtat? :)

