Lägeskoll

Onsdag, mitt i veckan. I morgon är det torsdag och jag är ledig. Joy! 😀 Som ni ser är det också lite annorlunda här, jag tyckte nämligen det var dags att förnya sig lite. Jag har lagt till en lite mer vintrig bakgrund för att försöka få in de rätta känslorna (tyvärr tror jag inte det kommer lyckas eftersom det inte finns någon snö på marken …).

De senaste dagarna har varit totalt fyllda. Jobb är ganska självklart, men så i söndags bestämde sig min bil för att han längre inte ville fungera som han skulle. Till en början var den körbar, men allt eftersom pappa och brorsan började pilla under huven (jag frågade pappa vad som kunde vara fel), så blev den bara att gå sämre. Trots det tog vi den hem då på söndagen, men den var knappt körbar, så pappa hämtade den på måndag förmiddag och sedan dess har den stått i Morgårn. Pappa hämtade mig från jobbet med den bilen och då verkade den fungera, så jag håller verkligen att den fungerar i morgon också. Visserligen har jag köpt ett busskort för nödfall, men det vore skönt om bilen fungerar nu. Även fast den ska säljas så fort den fungerar riktigt. Men, det är nästa steg, så håll tummarna för mig! 🙂

När jag varit ledig under veckan har jag försökt att bara ta det lugnt, men självklart finns det saker att göra hemma också så någon jättemycket vila vet jag inte om det blivit. I morgon blir det säkert inte heller så mycket vila, för då ska pappa hämta mig efter han slutat jobbet och så ska jag följa med honom och kolla till min bil. Innan dess hade jag tänkt försöka stryka undan högen med kläder som finns här. Som sagt, det finns alltid saker att göra.

Ha det bra!

 

Vad har du på hjärtat? :)

