Var är Audrey? av Sophie Kinsella

”Jag heter Audrey, är fjorton år och har inte gått i skolan sedan i februari, eftersom det hände en grej där. En inte jättebra grej. Jag har inte riktigt varit mig själv sedan dess och folk undrar vart jag tagit vägen, men jag kommer inte att gå tillbaka till skolan. Jag går helst inte någonstans, det kallas social fobi och det är en del av min diagnos.

Det här är boken om mig, min idiotiska hjärna och hur jag besegrade den. Med hjälp av bland annat ett par svarta solglasögon, en envis psykolog, en kille med världens finaste leende och jättemånga Caramel Frappuccinos.”

När jag såg att en av mina absoluta favoritförfattare skulle släppa en ungdomsbok var jag ju bara tvungen att ha den. Därför fick det bli ett mission nere på bokmässan: att hitta och köpa boken. Och jag är glad att jag gjorde det, för vilken bladvändare detta är! Jag blir helt frälst i denna lilla familj, som alla ställer upp för Audrey. Jag gillar hur Kinsella beskriver relationen mellan föräldrarna, och även relationen mellan mamman och den datorspelande Frank. Båda situationerna är som tagna ur verkligheten. Dock hade jag väldigt gärna velat veta vad det egentligen var som hände, som gjorde att Audrey slutade gå till skolan. Man får lite hintat mot slutet av boken, men jag hade gärna sett att författaren på ett eller annat sätt berättat för läsaren om händelsen.

Köp boken på Adlibris, Bokus eller CDON.

20151112_095417

Vad har du på hjärtat? :)

