Jag vill förklara

Jag känner att jag vill förklara mitt senaste, lite mystiskt avslutade inlägg. Ja, det kan vara de sista böckerna jag köper på ett tag, för att jag inte kommer ha något jobb nästa år. Jag fick veta tidigare i veckan av min chef att hon tyvärr inte kunde förlänga mitt vikariat, helt enkelt för att hon inte hade något mer att erbjuda. Det är folk på jobbet som både ska gå upp och ner i tid, och det lilla som var över (några enstaka timmar) var ingenting. Så därför ville hon vara ärlig mot mig och berätta, och jag uppskattar det verkligen. Så, i början av nästa år är det Arbetsförmedlingen som gäller för mig (igen). Det kan hända att jag får jobba vissa perioder ändå. Alla mina urgoa arbetskollegor tycker det är så tråkigt att jag inte kommer vara kvar efter nyår. Men men, det är så det är…. Jag kommer ta en dag i taget, och se vad som händer. Arbetsförmedlingen är väl inte direkt dit jag vill, men det är det bästa. Och förhoppningsvis kan jag få börja stämpla ganska snart. Stämpla = pengar. En inkomst (vilken den än är) gör en hel del, det har både jag och min sambo sett under det här året. Dessutom är det inte roligt att gå utan pengar. Jag kommer försöka göra det bästa av detta.

Ha det bra!

2 reaktioner till “Jag vill förklara

  1. nej vad tråkigt! :/ Jag letar också jobb nu tills jag kommer hem till Sverige igen, det är allt annat än lätt. Arbetsförmedlingen är det sista. Deras arbetsannonser som de har på nätet suger, i alla fall där jag bor. Så jag kollar mycket på monster och maxkompetens. Att anmäla sig till diverse bemanningsbolagen är också bra, om ni har sånt där du bor 🙂

    1. Väldigt tråkigt. Jag har anmält mig på några bemanningsbolag som finns här, men problemet då är att det nästan inte finns några jobb istället :/ Så det får bli Arbetsförmedlingen, även fast jag inte vill.

Vad har du på hjärtat? :)

