Summering och nya utmaningar – 2015/2016

Som första inlägg, första dagen på detta året, tänkte jag summera föregående års utmaningar samt visa årets utmaningar.

Kaosutmaningen var en utmaning jag läst lite om förut på olika bokbloggar, och tyckt att den såg rolig ut. När jag fick veta att det skulle bli en likadan utmaning för 2015 var jag inte sen med att hoppa på. Och precis som jag trodde var det en riktigt rolig utmaning. Den fick mig att verkligen tänka om och våga gå utanför min lilla bubbla av författare som jag gillar, vilket är roligt. Det är enbart då man upptäcker nya författare 🙂 Till en början trodde jag aldrig jag skulle klara målet för utmaningen, men se så fel jag hade. I mitten av sommaren var den klar och kunde läggas åt sidan. Tyvärr har jag inte hittat någon liknande utmaning för 2016. Men jag ska fortsätta leta, och om jag hittar något lägger jag upp det här. utmaning2015

Min Goodreads-utmaning gick också bra det här året. Jag ändrade till och med målet med böcker, när de visat sig att jag skulle klara av att läsa fler böcker. Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med mitt resultat; att läsa 60 böcker under ett år är en stor bedrift för mig. Jag tror aldrig att jag läst så mycket tidigare. Eller ja, det kanske jag har, men då har jag inte räknat böckerna. Därför har jag slagit på stort när det gäller Goodreds-utmaningen 😉 Jag har satt mitt mål på 60 böcker, eftersom jag ju klarat av att läsa så många under detta året. Om jag klarar det eller inte återstår att se. Jag måste då säga att jag verkligen gillar den sidan. Att se hur man sakna men säkert kämpar mot sitt mål.

utmaningn2016

Sammanfattningsvis skulle jag vilja säga att jag är nöjd med utmaningarna 2015. Jag visade verkligen att jag klarade av dem, och faktiskt var det kul att ha lite press på sig. Förvånansvärt nog fungerar jag bättre då.

God fortsättning på er!

Vad har du på hjärtat? :)

