Alla hjärtans dag hälsning – typ

Vart tog helgen vägen? Det är redan söndag, och jag har inte alls gjort något vettigt!? Nej, faktiskt inte igår heller. På förmiddagen jobbade jag (okej, det kanske är vettigt) och när älsklingen hämtade mig åkte vi hem så jag fick äta. För sedan drog vi iväg mot Karlstad för att köpa en ny bil. Jajamän, en ny bil. Älsklingen tröttnade under veckan på att köra med Pontiacen nu när det är slaskigt och äckligt på vägarna, så han ringde på en Volvo 945 i fredags.

Det gick bra dit och att köpa den, men hemresan … oj, oj, oj. Kort sagt: jag vill inte till Karlstad på ett tag. Jag har absolut ingenting emot staden i sig, jag vill bara inte se den på ett tag. Vi förstod ju självklart att det skulle bli mörkt medan vi åkte hem, men att det skulle snöa och blåsa halv storm, det hade vi inte aning om. Väglaget gick från att vara slaskigt och blött, till riktig oplogad vinterväg (jag har ingenting emot vinterväg i sig, de får gärna bara ploga den istället för att vräka på salt). Dessutom yrde det snö från bilen framför så man fick hålla full koll på vart man åkte. Jag skojar verkligen inte när jag säger att vi gick och lade oss klockan 21 igår. Vi var båda helt slut efter hemresan.

Så idag ska vi väl försöka att inte göra så där jättemycket. Vi ska hämta kartonger hos farmor och farfar, handla och eventuellt börja packa lite. Och fira alla hjärtans dag. Och även slappa VÄLDIGT mycket! Skönt att vi båda får sova i morgon.

Glad alla hjärtans dag!

happy valentine's day stamp

Vad har du på hjärtat? :)

