Sword Princess Amaltea bok 1 av Natalia Batista

”Sedan urminnes tider har prinsessor från alla drottningariken gett sig ut på farofyllda strapatser för att rädda fagra prinsar i nöd. Prinsessan Amaltea har samma uppdrag att fullfölja, men när hon besegrat draken och väckt dem slumrande Ossian med en kyss, tar plötsligt hennes äventyr en ny vändning …”

Jag har velat läsa mer seriealbum ända sedan jag läste första delen i Knight Rider serien, men haft svårt att hitta några som faller mig i smak. Jag har hört väldigt gott om Sword Princess Amaltea och tänkte att jag kunde prova dem, eftersom del 1 och 2 bra nog fanns på jobbet. Jag trodde aldrig att jag skulle gilla manga, men jag föll direkt för dem. Det är så pass bra, att det är svårt att inte tycka om. Jag gillar att författaren har vänt på den klassiska sagan, där prinsen beger sig ut för att rädda prinsessan från den onda draken. Det är också skrivet med en stor humor som gör att jag emellanåt även får skratta.

Detta blev en fullkomlig hit för mig, att jag absolut vill fortsätta läsa serien.

Kör boken på Adlibris, Bokus eller CDON.

image

Vad har du på hjärtat? :)

