Sword Princess Amaltea bok 2 av Natalia Batista

”Prinsessan Amaltea räddar prins Ossian från en fruktansvärd drake men resan har bara börjat. Vägen till hans mor är kantad av allt från brutala banditbrudar till en förtrollad källa. Som om inte det vore nog blandar Amalteas dryga storasyster Dorotea sig i leken …”

Amaltea och Ossian fortsätter sin resa. Självklart går det inte som Amaltea vill. I likhet med den första delen låter Batista kvinnan vara i fokus, det starkare könet. Jag gillar denna del lite mer än jag gillar första, just för att man får lära känna både Ossian och Amaltea lite bättre. Dock är det inte riktigt klart vad som är nutid och dåtid, det tycker jag författaren kunde gjort lite bättre.

Ännu mer spännande blir det när Amalteas syster Dorotea blandar sig i allt. Vad är hennes intentioner egentligen? Jag vill så väldigt gärna läsa sista och avslutande delen i serien, för att se om de kommer fram till Ossians mor, och om de sedan gifter sig. Tyvärr har vi inte den på jobbet, så jag får försöka se till att den köps in.

Köp boken på Adlibris, Bokus eller CDON.

image

Vad har du på hjärtat? :)

