En tung vecka går mot sitt slut

Äntligen är det helg! Jag brukar alltid skriva att helgen är välkommen, men den här gången är den verkligen det. För den här veckan har varit lång … och tung. Jag har sovit halvbra hela veckan, vilket självklart påverkat jobbet lite. I tisdags var vi på utbildning i Falun. Jag var alldeles slut i kroppen och huvudet. Det var absolut intressant, men jobbigt.
I onsdags fick jag veta att jag inte kommer få vara kvar efter sista maj. Jag hade förstått det sedan tidigare, men att höra det från min chef bekräftade det. I går kväll sjönk det in i mig lite också, att jag faktiskt inte kommer komma tillbaka till jobbet, och alla mina arbetskamrater som är ovärderliga. Samtidigt har jag börjat fundera på hur det blir efter det att jag slutar. Många tankar är det som snurrar runt i huvudet.
Idag har jäktat fram och tillbaka mellan olika ställen. För att runda av dagen riktigt bra kom det in två män strax innan jag gick av mitt pass, som ville se fotoutställningen vi just nu har i lokalen brevid. Tyvärr var den lokalen bokad fram till 15, och jag kunde inte göra så mycket – även om de nu hade åkt en lång bit för att se den. Det blev lite tjafs om varför vi inte skrivit med det i annonserna, och jag försökte förklara, men som vanligt ska det tjafsas emot på en gång. Man får inte ens prata klart. Och kommer det in besökare som direkt är otrevliga mot mig, då har jag svårt att vara trevlig tillbaka. Jag vet inte om jag gjorde rätt eller fel i den situationen, jag ville bara få ur mig det.
Mycket tankar är det som snurrar runt, men jag är verkligen glad över att helgen är här.

Ha det bra!

Vad har du på hjärtat? :)

