Stenväktaren av Kazu Kibuishi

”Tolvåriga Emily flyttar med sin mamma och yngre bror Nevin till ett gammalt hus familjen ärvt. De upptäcker snart att huset ruvar på hemligheter … När ett monster drar in deras mamma genom en dörr i källaren följer syskonen efter för att rädda henne – och hamnar i en underjordisk värld, befolkad av demoner, robotar och talande djur.”

Eftersom Amulett-serien är så populär på skolorna i kommunen, kände jag att jag ville ta reda på vad det är.
Böckerna är väldigt bra gjorda, och jag gillar verkligen tecknarstilen och bilderna som är med. Men förutom det gör första boken tyvärr inget större intryck på mig. En del av mig gillar det, men jag blir inte så där himlastormande förtjust i den som jag kan bli i andra böcker.
Trots det tänker jag fortsätta läsa serien, för den lättläst och perfekt när man vill ha något enkelt att läsa.

Köp boken på Adlibris eller Bokus.

image

Vad har du på hjärtat? :)

