Semestertider = husfixartider

Så har då äntligen älsklingen min fått semester. Och det innebär att det är dags att dränera runt huset. När vi köpte det fick vi veta att det aldrig blivit gjort (huset är från 1936), så vi insåg att det var på tiden att det gjordes. Nu är vi inne på dag tre med att gräva upp runt huset, och vi har insett att vi var väldigt smarta som bestämde att vi ska göra det här. Huset har verkligen ALDRIG blivit dränerat, inte ens när det byggdes. Det är någon som grävt ner någon slang för att få bort regnvattnet, men gjort det fel vilket lett till att vattnet blivit kvar, och därefter trängt in i grunden. Det är alltså förklaringen till att det är så fuktigt i källaren :/ 

Det känns skönt att få det här gjort, för nu vet vi att det blir gjort rätt plus att källaren blir varmare och torrare så att vi kan börja fixa i ordning där nere. Dessutom måste grunden utvändigt fixas, då den har stora skador på några ställen. Jag hoppas verkligen det går att fixa. Jag håller en tumme.

Så det är vad jag kommer hålla mig sysselsatt med de närmaste veckorna. Ifall bloggen stannar av vid något tillfälle vet ni att jag är fast i en grop och fixar mitt hus 😉

Ha det bra!

Vad har du på hjärtat? :)

