En vecka snart avklarad

Nu har jag snart gjort min första vecka. Kanske lite kaxigt av mig att säga så här på onsdag kväll, men faktum är att jag är ledig i morgon och alltså bara har en dag kvar att jobba denna veckan. Så skönt tycker jag!(Har för övrigt en ledig dag i veckan framöver också). Och jag har börjat så smått att komma in i rutinerna. Det enklaste är faktiskt att vara med och göra dem, så blir det lite lättare att komma ihåg. Vad gäller utlåningsdisk och dylikt så har jag ju redan kunskapen, det är bara det att jag ska lära mig vart allting står. Men det kommer snart sitta, det är jag säker på. I alla fall innan jag slutar 😉

Idag fick jag stå lite själv ute i utlåningsdisken, och det gick riktigt bra. Det kändes bra, även fast det inte var den utlåningsdisk jag är van vid. Vad gäller telefonen har jag hittills bara svarat en gång i den. Jag är lite nojig för att jag ska svara fel (säga Smedjebackens bibliotek istället för Säters…), men händer det är det bara att förklara att jag är ny. Jag körde med den några gånger idag, och folk har verkligen förståelse då 😉

Ha det bra!

Vad har du på hjärtat? :)

