Mycket mer än en puss av Mårten Melin

”Det pirrar i hela kroppen när Isa tittar på Manne. Typiskt att kompisen Aya också verkar vara intresserad av honom! Men det bryr sig inte Isa om. Hon tänker inte vänta längre …”

Mycket mer än en puss är den fristående fortsättningen på Lite mer än en kram. Fast jag brukar bortse från ordet fristående, för många gånger behöver man läsa boken/böckerna före för att förstå. 

Boken utspelar sig parallellt med handlingen i Lite mer än en kram, och behandlar samma ämne: hur det är att växa upp och bli tonåring, onanering och att upptäcka både sin egen och den motsatta kroppen. Denna boken har också med ett väldigt bra exempel på hur föräldrar kan reagera när det kommer fram att ens dotter/son börjar upptäcka sig själv på ett annat sätt. 

Denna boken är absolut lika bra som den första boken, men jag tycker att den bitvis känns lite fattig. I första boken, där vi fick följa Manne, kände jag att berättelsen blev mer detaljerad att det var mer känslor, att jag själv var Manne. Det känns inte lika i denna. Det kan ha och göra med att boken är skriven från en tonårig tjejs liv, där jag själv varit. 

Oavsätt så är detta också en sådan bok som blir läst i smyg, precis som den första boken, för att killar och tjejer i den åldern är nyfikna och vill veta men vågar inte fråga någon. Jag skulle absolut sätta denna boken i händerna på någon av dem.

Köp boken på Adlibris eller Bokus.

Vad har du på hjärtat? :)

