Pestan av Åsa Larsson och Ingela Korsell

”Fler och fler insjuknar med märkliga symptom i Mariefred. Är det Pestan som kommit till staden? Alriks och Viggos egen familj drabbas och de dras in i en kamp mot klockan för att finna en lösning. Samtidigt har Iris kommit på en plan för att ta reda på vem Svarthäxan är. Men planen är livsfarlig. Dessutom luktar den ruttet lik …”

Från början hade jag förhandsbeställt den från Adlibris, men avbeställde den. Dock kände jag att jag inte ville vänta med att läsa den, så jag reserverade den på biblioteket. Jag är verkligen SÅÅ glad att jag gjord det!

Det känns som att det är alldeles för länge sedan jag fick läsa Pax. Men så fort jag öppnar boken känner jag att jag hittat hem igen. Jag får drömma mig in i en värld som jag flera gånger redan varit i. Denna gick väldigt fort att läsa, kanske till och med fortare än vad någon tidigare delarna. Men den är absolut lika bra. Spännande och slutar, precis som de tidigare, med en riktig cliffhanger som gör att man på en gång längtar till nästa bok. Om det gick skulle jag läsa nästa bok redan nu 😉

Köp boken på AdlibrisBokus eller CDON.

Vad har du på hjärtat? :)

