Det är härligt med vinter

I morse när jag kom ner för att äta frukost var det vitt på backen. Jag fick en liten sådan här myskänsla som man kan få när det har kommit lagom mycket snö och det är några dagar innan jul. Men sedan gick jag ut, och jag ändra mig ganska snabbt. I och med att det hade snöat större delen av natten var jag ju tvungen att sopa av bilen och efer det gav jag mig av till jobbet. Och det var bra, för jag behövde verkligen den extra tiden jag fick. Vägen var oplogad och jag var tvugen att ta det väldigt lugnt, så jag var framme ungefär samma tid som jag brukar vara. 

Sedan har det snöat hela dagen och det håller på nu också. Och nu har jag tröttnat på det. Det är liksom ingen riktig snö, det är mer snöblask. Innan jag hunnit komma hem och innanför dörren var jag dyngsur om fötterna och en bit upp på byxorna. Jag hoppas det här smälter bort fort och att det kommer lite riktigt snö. Att åka på en riktigt fin vinterväg till jobbet har jag ingenting emot, men att åka i slask är inte roligt …

Ha det bra!

Vad har du på hjärtat? :)

