Utvald av Meredith Wild

”Erica är van att klara sig själv. Så när miljardären och den ökände hackaren Blake Landon vill investera i hennes nyöppnade nätshop är hon stenhårt avvisande. Det enda problemet är att Blake inte bara är en man som är van att få sin vilja igenom. Han är dessutom drop-dead snygg – och besatt av Erica.”

Meredith Wild jämförs på bokomslaget med E.L James. Själv skulle jag dock säga att Wilds bok är otroligt mycket bättre än E.L James. Till att böja med tog jag mig igenom hela boken utan att vilja lägga den ifrån mig, och det är ett riktigt bra betyg. Vad gäller Fifty shades-böckerna läste jag max ett kapitel i första delen, innan jag lade ner den för gott. Jag kände direkt att det inte var någonting för mig. 

Detta däremot älskar jag. Det är hett, det är spännande och det har en kvinnlig huvudperson som är stark i sig själv. Just det sista är ett stort plus hos mig. Är det någonting som stör mig så är det kvinnliga huvudpersoner som är alldeles för fjompiga. Jag vill ha lite mer girl power, och jag upplever att Erica levererar det.

Jag skulle vilja säga att ”Utvald” är väldigt lik Simona Ahrnstedts böcker. Vi har den vardagliga storyn, men samtidigt har vi dessa två människor som försöker hålla sig ifrån varandra, men inte lyckas med det. Dock skulle jag vilja säga att Erica och Blake inte försöker så hårt med att hålla sig ifrån varandra, de inser direkt att de är menade för varandra. Dessutom tycker jag att denna är lite mer vågad än Simonas böcker.

Kort sagt är detta en riktigt bra inledning på en serie, och jag ser verkligen fram emot att läsa nästa del.

Tack till Bookmark förlag för recensionsexemplaret!

Köp boken på AdlibrisBokus eller CDON.

En reaktion till “Utvald av Meredith Wild

Vad har du på hjärtat? :)

