Eliten av Kiera Cass

”För America har det tagit lång tid att reda ut sina känslor. Ett liv med Maxon skulle inte bara innebära en tillvaro i trygghet och överflöd, utan även svåra beslut som drottning i ett kungarike byggt på förtryck och brutala lagar. Dessutom gör hennes första kärlek Aspen allt för att vinna henne tillbaka, och hon är inte redo att välja bort en framtid med honom.”

I andra boken i Selectionserien får vi följa tjejerna ungefär där första boken slutade. America är fortfarande kvar i tävlingen, men hon vet inte riktigt vad hon känner och vill. Hon brottas med sina känslor för Maxon då de ständigt sätts på prov, och även sina känslor för Aspen som gjort ny entré i hennes liv. Jag känner under läsningens gång att  jag blir lite förbannad på Aspen, just för att han kommer och lägger sig i och försvårar Americas svåra beslut. För i mitt huvud är det hon och Maxon som blir ihop och får en framtid tillsammans, det är redan bestämt. Istället blir det ett triangeldrama där America blir osäker på både sig själv och sina känslor, och även om det gör mig lite avig mot det så gillar jag det. Författaren har fått ihop det riktigt bra, med tanke på att hon får mig att reagera och engagera mig i boken.

Många andra hemligheter avslöjas, några som man inte alls förutsåg i första boken, och andra som var lite mer förutsägbara. Det är också många svängar i boken, då det konstant händer saker, och jag är så glad när America tillslut känner sig säker och bestämmer sig för att kämpa för det hon vill ha. Tyvärr hände inte det förrän i slutet av boken, men författaren har fått ihop det väldigt snyggt. Det är en absolut läsvärd andra del i serien och nu väntar jag spänt på tredje som kommer i vår.

Köp boken på Adlibris, Bokus eller CDON.

 

En reaktion till “Eliten av Kiera Cass

Vad har du på hjärtat? :)

