När vi möttes av Anna Todd

”Tessa har knappt hunnit sätta in fot på college innan hon möter Hardin. Hon har höga betyg och ambitioner, en perfekt pojkvän dähemma och en överbeskyddande mor som vill hålla henne borta från allt vad studentliv heter.

Hardin är henne raka motsats med sin svarta kläder, massor av tatueringar och sin piercade läpp. Att Hardin dessutom är oförskämd, hamnar i lagsmål på alla fester och strular med en ny tjej varje helg för att Tea vet att hon borde hålla ig borta från honom till varje pris. 

Men hon kan inte sluta tänka på honom. 

Och han ka inte hålla ig borta från henne.”

Även fast boken är bra, har jag riktigt svårt att gilla Hardin, jag fäster mig inte riktigt vid honom.

Till en början kan jag inte riktigt förtå varför Tessa faller för Hardin eftersom han konstant får utbrott på henne, är en riktig skittövel och behandlar henne som skit när hon föröker komma honom nära. Samtidigt kan jag förtå att han har men från sin trasiga barndom och att det är svårt att prata om det. 

Sedan händer någonting. Hardins humör ändras och han blir den snälla och gulliga pojkvännen som Tessa hela tiden velat att han ska vara, och det är här han även börjar stiga i graderna hos mig. Jag ser hur han verkligen älskar Tessa och är beredd att göra allt för henne, även om han ibland får några av sina utbrott.

Boken är ganka bra, även om det egentligen inte händer någonting. Eller ja, visst händer det saker, men inte på den nivån att jag själv känner att jag blir mer engagerad i boken. Förutom på slutet, då det för första gången blir riktigt spännande och jag känner att jag verkligen blir nyfiken och vill veta mer. Men som det brukar göra så slutar denna boken med en riktigt cliffhanger om lämnar mig sugen på mer. Jag tänker fortsätta läsa om Tessa och Hardin och jag hoppas att de andra tre böckerna ryckt upp sig ett snäpp mot första boken.

Köp boken på AdlibrisBokus eller CDON.

Vad har du på hjärtat? :)

