Årets höjdpunkt

Bokrean är enligt mig en av de bästa händelserna under året, och jag är säker på att alla ni boknördar där ute håller med. I år startar den 22/2 och redan nu går det att förhandsboka böcker hos flera olika nätbokhandlar. Självklart har jag redan varit in och tittat vilka böcker som kommer vara på rean, det är ju liksom ett måste. Dock blir det nog en ganska billig bokrea för mig i år, för jag har nämligen inte hittat någonting av intresse. Ingenting! Jag har tittat på flera olika ställen, men inte hittat någon bok alls som jag känt att jag måste ha. Det jag hittat har jag redan stående i min bokhylla, eller så är det böcker jag inte är intresserad av eller, ännu värre, så hittar jag böcker jag vill ha men som inte är på rean … 

Ska jag vara riktigt strikt mog mig själv så borde jag egentligen inte få handla på rean i år, eftersom jag inte läst en enda av mina reaböcker från förra året. Alla har blivit hyllvärmare. Trots det tänker jag åka upp till min lokala bokhandel och se vad de har för utbut. Kanske är det lite bättre där, och jag kan ta tid på mig och verkligen gå runt och titta. Annars kanske det blir så att jag beställer böcker som inte är på rean, för att trösta mig själv 😛

Vad har du på hjärtat? :)

