Ormhäxans förbannelse av Johan Sjöberg & Johan Egerkrans

”Demondeckarna är Svavelköpings främsta och enda undersökningsbyrå för övernaturliga mysterier, men sedan fallet md den demoniske lärarvikarien har allt varit lugnt och stilla. Då slår Hollywoodkändisen Ann Ankh ner som en bomb i småstadsidyllen. Hon lindar hela Svavelköping, inklusive Dante och Elton, runt sina smala fingrar. Men Miriam anar att allt inte står rätt till. Är inte Ann lite väl förtrollande? Och om man tittar riktigt noga – påminner hon inte om en orm …?

Ett nytt rafflande äventyr tar sin början – fyllt med uråldriga egyptiska ritualer, olycksbådande solförmörkelser och mumifierade överraskningar.”

Andra delen av Demondeckarna tog mig verkligen med storm. Jag har hela söndagen och läste och ville inte lägga ifrån mig boken en sekund. Det var knappt jag svarade när sambon pratade med mig.

I Ormhäxans förbannelse är spänningen packad från första till sista sidan. Författaren har fått till det hela så otroligt bra. Allting är riktigt välskrivet och det känns verkligen att författaren vet vad han skriver om. Jag älskar också bilderna i boken, för de hjälper alltid till att förstärka berättelsen. 

Nu ser jag fram emot att läsa sista boken i trilogin. Den ligger på nattygsbordet och väntar.

Köp boken på Adlibris (e-bok), Bokus eller CDON (e.bok).

Vad har du på hjärtat? :)

