Lite om allting som händer just nu

Det spelar ingen roll hur lång helg man har eller att man inte planerat in NÅGONTING att göra, söndagen kommer lika fort ändå. Ena stunden är det fredag och man är så glad att det är helg. Helt plötsligt har helgen gått, det är söndag kväll och man sitter och våndar inför måndagen och önskar att det återigen är fredag … Om någon därute sitter på ett knep som får helgen att bli längre – tell me!!

Denna helg var tack och lov lång för mig, eftersom jag hade helgkomp på fredagen. Men den dagen försvann ganska fort ändå, men möten, handling av mat och spontanbesök hos föräldrar. Jag tycker ändå bäst om de veckor då jag har ledig fredag, de känns så slappa av någon anledning.

Jag har nog inte berättat om det här på bloggen än, så jag gör det nu. Under detta året är det fyra stycken som går i pension på biblioteket här. Och eftersom jag verkligen älskade att jobba där har jag börjat prata med chefen om att jag är väldigt intresserad av en av tjänsterna som blir lediga. Därför hade jag ett möte i fredags, jag träffade chefen på bibblan för att prata lite om tjänsten. Som det ser ut nu kan jag få börja i augusti på 50% och sedan få 100% i januari 2018. Det för mig låter väldigt bra för jag har tröttnat något enormt på att sitta och åka till Säter. Det är jätteroligt att jobba där ute, och jag har verkligen jättegoa arbetskamrater, men jag känner att ett jobb närmare hemma är prio just nu. Och dem förstår det och är självfallet glada över att det finns möjlighet till jobb här i Smebacken, även om de är ledsna över att förlora mig. I morgon ska jag prata med min chef och berätta det jag fick veta i fredags, så får vi se hur vi lägger upp mitt vikariat. Just nu har jag till sista mars, men det lät som att vi kunde förlänga en månad i taget fram till maj. Jag håller tummarna och hoppas det går bra i morgon.

I tvättstugan (som jag nämnde här) går det riktigt bra. Golvet är helt färdigt och vi har börjat på väggarna nu. Det kommer bli så fint när det är klart! 😀 Och jag blir så nöjd, för nu kommer det bli roligare att gå ner och tvätta och jag kommer ha en plats för att sådant, så jag slipper bära upp och ner hela tiden. Vi tar en liten bit i taget och försöker att inte göra för mycket. Mitt mål är att det ska vara klart innan sommaren. Jonas tror inte riktigt på mig, men jag ska nog se till att det är klart till dess. Lita på mig! 😉

Ha det bra!

 

Vad har du på hjärtat? :)

