Ordbrodösen av Anna Arvidsson

”I en bruksort i Värmland bor sedan århundraden tillbaka en säregen släkt. Kvinnorna kan styra andras tankar och handlingar med sina skrivna ord. Dagen då Alba fyller arton är det hennes tur. När hon kliver in i samlingssalen i den nedlagda byskolan vet hon att ceremonin bara kan sluta på ett sätt. Ingen ordbrodös har någonsin misslyckats med sitt inträdesprov.

Inte förrän nu.”

Ordbrodösen var en stor överraskning för mig, då den visade sig vara en helt annan bok än vad jag trodde. Texten på baksidan avslöjar väldigt lite om handlingen i boken, så därför hade jag väntat mig någon slags ”den utvalde” berättelse. Men den visade sig vara helt annorlunda.

Från första sidan börjar spänningen byggas upp fram till slutet av boken, då det blir som mest spännande. Jag kan inte lägga ifrån mig boken! Det är så spännande, och jag bara måste veta vad som händer härnäst, vilket resulterar i att sidorna flyger fram. Vid det laget har jag själv blivit en del av Albas sökande efter tvillingbrodern, och jag blir chockad när sanningen kommer fram. Jag måste verkligen säga att det här är en riktigt bra debut. Spänningen finns där hela tiden och författaren lyckas fånga mig som läsare direkt. Boken är välskriven och lättläst, språket flyter på och jag känner mig aldrig borta utan förstår hela tiden vad som händer.

Jag kommer absolut hålla ögonen öppna efter Anna Arvidssons böcker i fortsättningen.

Köp boken på Adlibris, Bokus eller CDON.

En reaktion till “Ordbrodösen av Anna Arvidsson

Vad har du på hjärtat? :)

