Den utvalda av Kiera Cass

”America hade aldrig kunnat föreställa sig att det gick att finna äkta kärlek i entävling som Urvalet. Men hennes känslor för Maxon har långsamt växt sig starka och med bara några veckor kvar innan allt avgörs vågar hon till slut erkänna att hon fallit för honom – rejält.

Men det är många som vill sabotera tävlingen, och när rebellernas attacker intensifieras hotar de att ta ifrån America inte bara prins Maxon och deras gemensamma framtid, utan allt hon någonsin hållit kärt.”

America har äntligen insett var hennes känslor ligger och med några veckor kvar av Urvalet börjar hon kämpa för dem. Triangeldramat som intensifierades i andra boken löses här upp lite. Både Aspen och America inser var deras platser är, och med det blir stämningen mellan dem lite lättare. 

Jag gillar den tredje delen i den här serien, kanske lite mer än vad jag gillade andra delen. Jag gillar att America äntligen kämpar för det hon vill ha, även om hon enligt min mening insåg det ganska sent. Men för Maxon verkar det inte spela någon roll, vilket jag är glad över. 

Precis som tidigare böcker händer det hela tiden saker, det är aldrig en lugn stund, och några gånger sitter jag stum och fattar inte vad som hänt. Språket är enkelt och flytar lätt på, och jag som läsare har lätt att komma in i historien och hänger hela tiden med. Jag behöver aldrig fundera hur något hänger ihop, eller vem som är vem etc, och sådana böcker gillar jag.

Köp boken på AdlibrisBokus eller CDON.

Vad har du på hjärtat? :)

