Bilden av en bibliotekarie

Många gånger när man sitter i lugn och ro och läser, så kommer man över stycken av historien som liksom fastnar hos en lite extra, för att de är roliga etc. Jag hittade något riktigt roligt i ”Någon måste stoppa Ivy Pocket”, boken jag läser just nu. Bibliotekarie i all ära, men jag hoppas verkligen inte att jag stämmer in på denna beskrivningen 😂

5 reaktioner till “Bilden av en bibliotekarie

  1. Haha, så underbar beskrivning :)) Men jag tror inte att det stämmer, inte numera i alla fall. Jag lånar sällan böcker på bibliotek, men av de bibliotekarier jag ser på IG är de ganska färgstarka personer. Den nya boken om Ivy Pocket måste jag också läsa, jag älskade hennes rättframma stil i förra boken och skrattade högt många gånger åt hur klumpig hon är när det gäller sociala koder. Snygg är den också, boken.

    1. Jag har läst ungefär halva boken, och fullkomligt älskar den! Och jag älskar Ivy just för att hon är så rättfram och klumpig när det gäller sociala situationer:)

  2. Har aldrig träffat en bibliotekarie som passar den beskrivningen. Men det inspirationen måst ju komma från någonstans? Det verkar var som en nice bok btw.

    Ha en super grym dag!

Vad har du på hjärtat? :)

