Det blev en liten paus

Bloggen har fått vila lite ett tag, eftersom jag har haft fullt upp både på jobbet och här hemma. Nu är det helg för mig och det innebär nästan mer jobb. Vi ska fira mig (egentligen fyller jag på måndag) så det är städning och bakning som jag ska ägna mig åt i morgon. Och så ska jag försöka köra åtminstone en tvättmaskin. För första gången känner jag mig faktiskt inte ivrig över att fylla år. Men jag känner heller inte ångest. Jag fyller år. Så enkelt är det. Inget mer. Kanske är det annorlunda om fyra år, när jag fyller 30 …. Men, vi är inte där än på ett tag 🙂

Just nu läser jag Golden boy efter att en på jobbet rekommenderat den. Jag gillar den hittills, även om jag inte kommit så jättelångt. Och det går ganska segt att läsa den. Det kan nog ha att göra med att jag inte tar mig tid att läsa när jag väl har chansen. Det blir liksom annat gjort då, som jag vet annars inte blir gjort. Kanske hinner jag läsa mer i helgen, mellan allt tårtätande. Jag vill i alla fall inte ge upp boken än, utan tänker försöka så länge det går 🙂

Ha det bra!

Vad har du på hjärtat? :)

