Mamma Mu och Kråkan på utflykt av Jujja Wieslander och Sven Nordqvist 

Mamma Mu och Kråkan på utflykt är ett seriealbum som består av tre olika, korta berättelser om de två vännerna. Jag gillar verkligen serieboks formatet, det känns modernt med man känner ändå igen mycket från bilderböckerna. Jag har själv växt upp med att min farmor alltid läste Mamma Mu böckerna högt för mig, min bror och mina kusiner, och detta har i sin tur lett till att jag har en slags förkärlek till dessa böcker, och själv nu läser dem högt för förskoleklasserna när de kommer till biblioteket. Jag älskar verkligen denna ko och hennes inte alltid så positive vän. Dem utgör ett sådant härligt par, och böckerna kommer alltid gå att läsa hur gamla de än blir.

Köp boken på AdlibrisBokus eller CDON.

En reaktion till “Mamma Mu och Kråkan på utflykt av Jujja Wieslander och Sven Nordqvist 

  1. Har läst serien för mina barn, vi tyckte nog alla lika mycket om böckerna. Kråkan som vill agera och Mamma mu som är eftertänksam. Vilken kombo! Fina bilder dessutom.

Vad har du på hjärtat? :)

