Liten bokhylleenkät

Jag hittade en rolig enkät när jag var inne hos Fantastiska berättelser, som jag kände att jag väldigt gärna ville svåra på. Den som gjort enkäten är Lyrans Noblesser, där du även kan hitta frågorna.

1. Hur sorterar du böckerna i din bokhylla?

Efter författare och format är nog de två främsta jag sorterar efter. Det blev lite så en gång för länge sedan, när jag ville ha lite mer ordning i bokhyllan.

2. Hur många språk finns i don bokhylla? Vilka?

Engelska och svenska, eftersom de är de enda två språken jag behärskar. Måste dock säga att de svenska är långt många fler än de engelska.

3. Vilket land kommer de flesta böckerna från?

Oj… Skulle tippa på USA eller England. Men det är bara en vild gissning, egentligen har jag ingen aning alls :

4. Flest män eller kvinnor? Eller ungefär lika?

Jag skulle tippa på att det är ungefär lika. Eller så vinner nog kvinnorna den duellen, för jag har en förkärlek till böcker med kvinnliga huvudpersoner.

5. Vilka genrer/kategorier har du i bokhyllan (deckare, dramatik, bilderböcker, reseskildringar osv.)?

Mycket fantasy, eftersom det är en annan förkärlek. Men även bilderböcker, dramatik, några få deckare och kanske en och annan feelgood-roman.

6. Visa gärna en shelfie!

Vad har du på hjärtat? :)

